Psichologė
Psichologė Jūratė Laurinavičiūtė (mob. telefonas 864597323) |
Mokiniai į mokyklos psichologą kreipiasi, kai:
- susiduria su mokymosi sunkumais: nenori lankyti mokyklos, nesiseka mokytis, nenori lankyti pamokų, stokoja mokymosi motyvacijos;
- susiduria su įvairiomis baimėmis: bijo kalbėti prieš klasę/auditoriją, bijo rašyti kontrolinius, laikyti egzaminus ir kt.;
- nori pagerinti savo bendravimo įgūdžius: išmokti susidraugauti, atsisakyti drovumo;
- nori stiprinti savo pasitikėjimą savimi;
- nori išmokti kūrybiškai spręsti problemas;
- susiduria su liūdesiu ar nerimu, depresine būsena;
- gedi artimo žmogaus, naminio gyvūnėlio;
- jaučiasi vienišas/a, liūdi dėl to, kad skiriasi/išsiskyrė tėvai ar išvyko gyventi į užsienį tėvai (ar vienas iš jų);
- konfliktai su tėvais, globėjais;
- svarsto, abejoja apie ateities planus, pvz. kur mokytis baigus mokyklą, susiduria su karjeros planavimo problemomis;
- nori geriau pažinti save, savo gebėjimus, talentus, tobulinti save kaip asmenybę ir pan.;
- nori atsisakyti žalingų įpročių.
- ieško atsakymų į egzistencinius, dvasinius-religinius klausimus.
Mokinių tėvai/ globėjai į mokyklos psichologą kreipiasi, kai:
- kai vaikas mokykloje susiduria su tam tikromis problemomis, sunkumais mokykloje: sunkiai sekasi mokytis, nepažangumas, stokoja mokymosi motyvacijos, praleidinėja pamokas ir pan.;
- nori, kad jų vaiko gebėjimai būtų psichologiškai įvertinti dėl specialiojo ugdymo paskyrimo;
- nori pagerinti savo bendravimo įgūdžius su vaiku;
- rūpinasi vaiko gerove, nes šeimoje vyksta skyrybos/ar yra įvykusios, tėvai išvykę gyventi į užsienį;
- pasikeitė vaiko elgesys ir tėvai neatranda elgesio pokyčių priežasčių;
- vaikas agresyvus, negebantis valdyti neigiamų emocijų;
- rūpinasi vaiko saugumu, pvz, vaikas mokykloje patiria patyčias, yra atstumtas/a ir pan;
- vaikas konfliktuoja su klasės vadovu, mokytoju, klasės draugais;
- nori tobulinti savo asmenines psichologines žinias vaiko raidos ir elgesio ypatumų.
Mokytojai į mokyklos psichologą kreipiasi, kai:
- nori nustatyti vaiko nesėkmingo mokymosi priežastis ir būdus padedant vaikui pasiekti jo gebėjimus atitinkančius rezultatus;
- nori parengti ir įgyvendinti mokymosi ar elgesio gerinimo priemones, individualizuoti ugdymą;
- nori efektyviau dirbti su specialių poreikių vaikais, atsižvelgiant į jų mokymo ir ugdymo specifiškumą;
- nori geriau pažinti savo mokinių tam tikro amžiaus tarpsnio raidos ypatumus parenkant tinkamiausius ugdymo būdus;
- nori sukurti saugų klasės mikroklimatą;
- nori paskatinti vaiko mokymosi motyvaciją, pasitikėjimą savimi;
- susiduria su krizinėmis situacijomis: smurtas šeimoje, mokinio gedėjimas, savižudybė, pedofilijos atvejai ir pan.