Projekto „BENDROJO UGDYMO TURINIO IR ORGANIZAVIMO MODELIŲ SUKŪRIMAS IR IŠBANDYMAS BENDRAJAME UGDYME“ veiklos progimnazijoje

Molėtų progimnazijoje nuo 2020 metų yra įgyvendinamos projekto 09.2.1-ESFA-V-726-04-0001 „BENDROJO UGDYMO TURINIO IR ORGANIZAVIMO MODELIŲ SUKŪRIMAS IR IŠBANDYMAS BENDRAJAME UGDYME“ (1.3. veikla „Ugdymo organizavimo ir mokymosi pagalbos teikimo modelių žemų mokinių pasiekimų gerinimui parengimas ir įgyvendinimas“) veiklos.

Mūsų mokyklos numatytas siekis – ugdyti 5 klasės mokinių savarankiškumą, mokant susirasti reikiamas priemones ir informaciją, planuoti ir valdyti laiką.

2020-2021 m.m. organizavime pasirinktos vienos 5-os klasės mokytojų profesinius dialogus, kurių metu aptarėme, kokius mokymosi planavimo, „savęs įgalinimo“ metodus taikome pamokose, ką galime patobulinti ir kokia kolegos gerąja patirtimi pasinaudoti. Kiekvieno susirinkimo metu būdavo sutariama, kaip dirbsime ir ką keisime savo pamokose iki kito susirinkimo. Daug dėmesio pamokų metu skyrėme trumpalaikių mokinių mokymosi tikslų kėlimui ir sėkmės kriterijų numatymui. Klasės vadovė vedė valandėles „Kas vagia mano laiką?“, „Kaip kelti tikslus ir numatyti priemones jų siekimui“.

Šiuo metu vyksta mokymai mokyklos bendruomenės nariams apie laiko planavimą. Taip pat esame dalyvavę ir mokslininkų dr. Jūratės Valuckienės, Sigito Balčiūno, dr. Mildos Damkienės ir dr. Evandželikos Petukienės
atliekamame tyrime apie mūsų pasirinkto ir įgyvendinamo modelio veiksmingumą ir tvarumą.  Tyrimas dar nebaigtas, 2022 m. pavasarį numatytas susitikimas su tyrėjais.

Projekto metu kilo iššūkių ugdymą organizuojant nuotoliniu būdu. Koregavome planą, integravome kelių projektų veiklas į vieną. Džiugino ir motyvavo projektą administruojanti komanda ir mūsų konsultantė Rima Kazlauskienė, skatindami eiti mažais žingsneliais į priekį ir džiaugtis kad ir nedideliu pokyčiu, drąsiai pripažinti klaidas ir jas spręsti.

Pamatę trumpalaikių mokymosi tikslų kėlimo ir jų siekimo planavimo naudą 5-os klasės mokiniams, šiuo metu kuriame visos mokyklos ilgalaikių tikslų kėlimo ir siekimo sistemą. Taip pat didžiulė nauda mokytojams burtis į profesinių dialogų susirinkimą pagal mokomas klases, aptariant klasėje kylančius iššūkius, pasidalijant patirtimi.